maandag 31 januari 2005

toneelkarrière

engel
mijn toneelkarrière is niet indrukwekkend geweest. kleine rollen in de jaarlijkse klucht op de middelbare school of deel van het achtergrondkoortje in een kinky off-off-off-broadway musical zijn niet bepaald hoogtepunten te noemen. leuk, maar niet bizonder.
de rol in het regieopleidingsafstudeerprojekt van (nu toneel- schrijver) Ton Vorstenbosch paste goed in dat rijtje.
als ik het me goed herinner ging het stuk over een korrupte paus in een vervallen en ten onder gegaan Vatikaan. de hele voorstelling zat ik hoog in de nok van het universiteitstheater in de Nieuwe Doelenstraat. mijn glansrol kwam aan het eind van het stuk.
toen ik als een wrakende engel met wapperende vleugels in een lang gewaad onder begeleiding van hevige muziek met flitslichtend fototoestel aan een lang touw uit de hemel afdaalde.
wat mijn rol precies was weet ik niet meer. het waarom van dat fototoestel kan ik niet meer plaatsen. en ik herinner me eigenlijk ook niet of ik nog ergens tekst had.
ik weet wel dat ik op het moment suprème volop in de spotlights stond. en dat ik dat een erg lekker en verslavend gevoel vond.
toch jammer dat dat gevoel uiteindelijk tot dat ene korte moment in die twee of drie voorstellingen beperkt is gebleven.

Geen opmerkingen: