zaterdag 8 januari 2005

hippie

hippie in luxemburg
nou vooruit,
de laatste uit de serie nieuw ontdekte fotoos uit de kelder.
hier ben ik dan in volle glorie als (neo-)hippie. lang haar tot over m'n schouders, scheiding valt precies in het midden. kompleet met Afghaanse jas. zo'n jas die zo lekker stonk als ie nat werd. gekocht bij de legerdump van Loe Lap in de Reguliersbreestraat. halfhoge laarzen, de broekspijpen enigszins wijd uitlopend.
in mijn hand een regenboogparaplu. ik herinner me nu ook een andere foto, waar die paraplu was uitgeklapt: allemaal fris kontrasterende kleurvlakken rondom.
om mijn nek herken ik de russiese kleinbeeldkamera die ik kort daarvoor moet hebben gekocht. met een wanstaltige telelens. stond wel professioneel. vond ik toen.
we waren een paar dagen in Luxemburg.
het was koud, er lagen restjes sneeuw.
van de opschudding die onze verschijning toen moet hebben teweeg gebracht in het dorpshotel van Kautenbach waar we logeerden en in de dorpscafees waar we tijdens wandeltochten aanlegden voor muntthee hebben we uiteraard weing gemerkt.
wij waren immers bloemenkinderen, High in de RAI, Paradiso, Hoepla, Woodstock in de Cinerama, Provadja, Hitweek, Witheek, Fantasio, rode Libanon, VW-busjes...
heb ik wel eens verteld over VW-busjes?

Geen opmerkingen: