maandag 10 januari 2005

stokwerpen

stokwerpen
heb je inmiddels meer dan honderd blogs geplaatst over allerlei dagelijkse beslommeringen en belevenissen, vind je onverwachts wat oude fotoos, onder andere uit je hippietijd, schrijf je daar wat omheen, word je prompt bestokt door VIDAJO, die besloot het stokje ...een beetje van de geijkte paden af te werpen, en dat ex-hippie...., word je dus gelijk in een hippiehokje geperst.
nou was die periode natuurlijk wel een beetje mijn finest hour, so to speak, en blijkt mijn deel van de 2,39 GB gezinsmuziek- bestanden na enig onderzoek inderdaad deels te bestaan uit jaren 60/70 nummers. maar vraag mij niet welke CD ik het laatst gekocht heb, dat is te lang geleden. ik download en ik betaal daar tegenwoordig zelfs voor. laatste betaalde download: "don't bogart that joint, my friend" van Little Feat, om gelijk het opgedrukte hippiestempel maar weer te bevestigen.
daar staat tegenover dat het laatst beluisterde nummer voor ik dit bericht las een pianoconcert van Beethoven was op een internetradiozender uit upstate New York.
ik kan dan ook niet even een aantal nummers benoemen die ik vaak beluister. dat gaat meer in periodes, is stemmingsafhankelijk en gaat dan van Richard Wagner en Willem Breuker tot the Doors, van Big Brother & the Holding Company tot Bruce Springsteen, van Miles Davis tot Hanns Eisler, Lou Reed en Jaques Brel.
kortom: voor elck wat wils, van alles wat, met alle winden mee, de fanfare achterna, gooi het maar in mijn pet.

het lijkt me wel wat voor God om orde in deze muzikale chaos te scheppen. en vooruit: Berta mag vanuit fotografies oogpunt ook een duit in het zakje doen.

Geen opmerkingen: