woensdag 5 januari 2005

partijtje

verjaardag
in het ouderlijk huis werden ook verjaardagen gevierd.
de haren nog netjes gekamd, dus het zal zo tweede helft jaren zestig zijn geweest.
ik mocht twee vriendjes uitnodigen, waarvan me nu prompt de namen ook weer te binnen schieten: Atie H en Pieter S. de hele middelbare school mee opgetrokken, daarna totaal uit het oog verloren. de vierde aan tafel is mijn jongere broer.
het was een swingend partijtje. we dronken beschaafd thee uit een kopje (met schotel) en er was taart, nee, er waren twee taarten. want mijn vader en mijn moeder en mijn jongste broertje en mijn zusje die wat op de achtergrond bleven kregen natuurlijk ook een stukje taart. en ik blies de kaarsjes uit!
de radio rechts op het ladenkastje was ongetwijfeld afgestemd op radio Luxemburg. dat was de enige zender die 's avonds goede muziek uitzond. en dat mocht dan van mijn ouders, want ik was immers jarig.
niet veel later zal ik mijn ouders nog toestemming vragen om van mijn eigen verdiende krantenwijkgeld de EP Magical Mystery Tour van de Beatles te mogen kopen.
wat ik ondanks hun afraden toch maar heb gedaan.
daarna is het nooit meer goed gekomen met het ouderlijk gezag.
ik werd hippie.

Geen opmerkingen: