donderdag 16 maart 2006

nrc.next


voor zo ver ik er aan toe kom lees ik de NRC. en dat mag je gerust beschouwen als een understatement, want meestal kom ik er dus niet aan toe. meestal verzuip ik in de nieuwskaternen, de kunst- en/of boekenbijlages en het maandelijkse magazine. meestal kom ik niet verder dan ordinair koppensnellen met als toetje Fokke & Sukke.
maar nu is daar nrc.next (niet in hoofdletters). voor de nieuwe generatie. ochtendkrant. tabloidformaat. elke werkdag kompakt, snel en toch intellektueel. en op zaterdag de grotemensen NRC (wel in hoofdletters). helemaal mijn straatje, zou je dus zeggen.
mwah, kweetutniet...
tis eigenlijk net als met bioscopen en theaters. ik woon er niet ver vandaan, wandel er zo naar toe als ik wil, maar doe het vervolgens zelden. het is de wetenschap en het gevoel dat ik er binnen een kwartiertje kan zijn, zonder ingewikkelde planning en reisschemaas. dat gevoel alleen al bevredigt mijn kulturele behoeften.
zo is het ook met de NRC. als ik dan wel tijd heb of neem, als ik werkelijk wil, dan heb ik de uitleg van de wereld en meer binnen handbereik. uitgebreid, overzichtelijk en komfortabel plat en zaterdagochtendontbijtkruimelsopvangend voor me op de eettafel.
en laten we wel wezen: size does wel degelijk matter!

Geen opmerkingen: