zondag 5 maart 2006

droomduiding 2


(droom aan). ik loop tussen de marktkramen over het Waterlooplein. er komt een groot vliegtuig aan dat gaat landen. dat is normaal. maar de vleugels vegen de rij kramen achter me met zich mee. als messen scheuren ze links en rechts de bovenkant van een hele rits kramen af van de onderkant. dat is niet normaal. ik wandel rustig naar het gebouw waar ik werk. sommige kollegaas hadden zelf een kraam op de vlooienmarkt. een deel overleeft het nivellerende geweld. ze begeven zich ook naar het gebouw waar ik werk. vanuit de ramen van het gebouw waar ik werk is alles goed te overzien. er is koffie en thee. we vergelijken de plaatsen waar je het beste zicht hebt. even later sta ik achter een politielint vlak bij de laatste weggeveegde marktkramen. verderop gaat de markt gewoon door. geen vliegtuig te zien. (droom uit).
nu zit ik met een aantal vragen.
waarom vind ik het normaal dat er een vliegtuig landt bij het Waterlooplein?
waarom is er geen sprake van paniek, waarom doet iedereen of er eigenlijk nix aan de hand is, o jee, een vliegtuig ramt een markt, en ach, een paar casualties, nou ja, waar waren we ook weer mee bezig?
waarom droom ik überhaupt over de plek en het gebouw waar ik werk?

Geen opmerkingen: