dinsdag 14 maart 2006

jokeren

AH detail blow up!
onze lokale grootgrutter doet aan zelfscannen. wat betekent dat je als klant terwijl je winkelt zelf je artikelen met een handscanner scant in plaats van dat de kassamevrouw dat doet aan het eind van de rit. da's handig, want dan hoef je bij de kassa je boodschappen niet meer op de lopende band te leggen, je levert alleen de scanner in en je betaalt. klaar.
onze lokale grootgrutter doet ook aan plakplaatjes voor ekstra korting. maksimaal drie plakplaatjes per klant. die plak je op je drie duurste artikelen en dan krijg je op die drie artikelen tien procent korting. een eenvoudig konsept.
behalve als je zelfscanner bent. want artikelen waar je het plakplaatje op plakt moeten vooraf nou juist weer niet worden gescant. die geef je met je handscanner aan de kassamevrouw die jouw kortingartikelen apart scant en de korting aftrekt.
dat betekent dus dat je als zelfscannende kortingbedingende klant goed moet nadenken. wat sowieso al niet mijn sterkste kant is. zeker niet tijdens de wekelijkse bulkboodschappen. dan gaat het mis. dan plak ik en scan ik lukraak alles wat los en vast zit. zodat ik even later in de korrektierij sta bij de invalkracht van de klantenservice. er ingewikkelde optel- en aftreksommen met en zonder bonus met en zonder korting moeten worden gemaakt. de rij achter me groeit. en groeit. en groeit. en de rij zucht. en de rij boze blikken werpt. en de invalkracht me tenslotte wanhopig alle mogelijke korting geeft omdat ze het ook niet meer weet.
leuk dat jokeren!

Geen opmerkingen: