vrijdag 25 februari 2005

emigreren

ferre_optreden
ik besloot de wijde wereld in te trekken.
nam dus afscheid van lief en leed, pakte mijn boeltje, maakte mijn twee katten reisklaar en emigreerde.
naar antwerpen.
de grote zanger Ferre Gringard achterna, ring ring i've got to sing, richting café de Muze, bruisend centrum van de underground.
een kamer snel gevonden, op zoek naar uitzendwerk, verdiende ik wat geld door het maken en verkopen van sieraden van zilver- draad. pielen met fijne tangetjes en dun draad. de eindprodukten op een zwart fluwelen lapje. ik wist niet dat ik het in me had.
na twee weken kwam de BOB. de bizondere opsporings brigade. een razzia. het hele huis werd leeggehaald, iedereen moest mee naar het hoofdburo. portretfotoos van voor en van opzij, vingerafdrukken. geen werk? het land uit!
langharig werkschuw tuig...
met huisraad en katten werd ik in een politieauto begeleid naar een afgelegen grenspostje en als persona non grata overgedragen aan de nederlandse marechaussee. die mijn voorraad bruine rijst openmaakte op zoek naar ...eh... ja, dat weet ik ook niet, hoor.
ze zeggen dat Antwerpen nu nog steeds een leuke stad is.
ik zou er dan ook wel weer eens heen willen.
en ach, mijn 'strafblad' is inmiddels vast verjaard.
ik waag het er op, binnenkort.

Geen opmerkingen: