donderdag 17 februari 2005

behoudend

beomaster 1900
de nasleep van een ongeluk bezorgde partner A ooit een ongekende hoeveelheid smartengeld. waar je als beginnend huishouden héle leuke dingen mee kunt doen. én hele verstandige dingen. zoals de aanschaf van b&o geluidsapparatuur: state of the art. plat, mooi, funktioneel (want Deens) en duur (want design).
de beomaster 1900, voorzien van softtouch aanraakvlakken voor volume en voorkeurstations. en leds die oplichten bij de gekozen funktie. aan de buitenkant geen fratsen, onder de aluminium motorkapklep de minder gebruikte vaste afstellingen.
maar ja, we zijn nu dertig jaar verder. sommige ledjes willen niet meer, de balansschuif kraakt en is niet meer af te stellen. het geluid van de dvd-speler is slechts met kunstgrepen via de b&o af te spelen. en met de ipod kommuniceert ie ook al niet lekker.
tijd voor nieuwe apparatuur? maar daar weet ik helemaal nix van af. daar heb ik me dertig jaar niet in verdiept. die beomaster 1900 was toch goed, waarom verandering?
gister heb ik in Baarn dus een vervangend exemplaar opgehaald. gegoogled en gekocht via internet. nog steeds state of the art, net zo mooi, plat en funktioneel, maar niet meer zo duur.
en bij deze werkt alles nog.
onze oude apparaat slaan we op voor eventuele transplantaties.
zodat we in een mooie driehoeksverhouding de komende dertig jaar doorkomen.
ik ben eigenlijk best behoudend.

update: ai, toch een klein probleempje met de "nieuwe". kleinigheidje met het eindversterkertje...

Geen opmerkingen: