woensdag 22 juni 2005

treinboeking

Ampelmännchen
we kregen een mailing van de nv nederlandse spoorwegen. dat ze treinreizen naar een paar grote buitenlandse steden goedkoop hadden gemaakt. maar wel tijdelijk, en op is op, dus dat we snel moesten boeken.
nou wilden we toch nog een keer naar Berlijn, dus zat ik op de eerstmogelijke boekingsdag om zeven uur 's ochtends op het internet. snel, goedkoop, makkelijk en handig.
maar niet mogelijk tegen het gewenste aktietarief.
bellen dan maar, voor vijfendertig eurocent per minuut. om tegen een bandje aan te lopen dat meldt dat de wachttijd minimaal tien minuten is, wilt u later terugbellen? wat ik elk uur doe, met steeds weer datzelfde bandje. en geen sjoeche op het internet.
het buitenlandsekaartjesverkoopkantoor op het Centraal Station ziet er gezellig druk uit, maar voor eenenvijftig wachtenden voor mij is mijn lunchpauze te kort. toch maar weer bellen. dit gesprek kost u nog steeds vijfendertig cent per minuut plus de kosten van uw mobiele telefoon. elk uur weer. elk uur word ik gemaand later terug te bellen. en de website weet nog steeds niets van een goedkoper tarief.
de volgende ochtend bel ik vroeg. na vijf minuten een vriendelijke jonge mannenstem die me doet geloven dat ik maar net an de laatste beschikbare aktietariefplaatsen had weten te bemachtigen. plus drie euro vijftig administratiekosten per ticket. omdat het een telefoniese reservering is. mag ik uw creditcardgegevens?
vandaag kreeg ik de telefoonrekening voor 27 minuten en 23 seconden bellen met de nv NS. kost me twaalf euro eenenzeventig. plus die twee keer administratiekosten erbij bijna twintig euro boekingskosten. drie-en-veertig echte hollandse guldens.
op mijn klachtfax, klachtbellen kost tien cent per minuut, werd vanmiddag per ommegaande geantwoord dat ze mijn klacht zeer serieus nemen.
ik wacht af.
pompompompommerdepom.

Geen opmerkingen: