woensdag 24 januari 2007

plankenkoorts


zevenentwintigvijftig kost 't. zevenentwintigvijftig voor een vers vurenhouten plankje van 100 bij 30 met ijzerbeslag aan de zijkant. zeven-en-twintig-vijftig. per stuk!
daar trap ik dus mooi niet in. de pot op met Lundia. dan raadpleeg ik het web wel. waar ik binnen no time gave Lundiaplanken vind voor vijf euro 't stuk. af te halen in Utrecht.
maar onderweg krijg ik een lekke band. en vanwege de weguitbreiding van de A2 is er nauwelijks vluchtstrook om naar te vluchten. dus rij ik noodgedwongen in een sukkelgang mijn platte achterband aan gort. zodat ik een gloedjenieuwe moet laten monteren. en ik al met al, planken en band, zo wat net zo veel kwijt ben als aan zes planken bij Lundia zelf.
nou vraag ik me dus af of ik die lekke band ook zou hebben gehad als ik gister niet op weg was geweest naar die planken. vandaag bijvoorbeeld. of anders morgen. een lekke band als een onontkoombaar lot. als het je tijd is is het je tijd. zo iets. dan zou ik die honderdertig euro achterband sowieso hebben moeten uitgeven. maar hou ik alsnog een goed gevoel over aan die tweedehandsplankendeal.

Geen opmerkingen: