dinsdag 15 november 2005

stervensverleiding

lokkertje alweer een opblaasfoto
in alle redelijkheid moet ik konstateren dat ik met een tegenstander van formaat heb te maken. die ik dus, en het is hier en daar al gesuggereerd, met respekt en vooral als gelijke dien te behandelen. die ik als het ware moet verleiden om te sterven, waarmee ik in overleg moet treden aangaande de te hanteren exekutiemethode, die ik moet zien over te halen vrijwillig z'n nek in de strop te leggen.
ik moet hem -ik zeg hem als in enkelvoud, uit recent onderzoek blijkt dat het slechts om één enkele muis gaat- ik moet die ene slimme strategies onderlegde muis er vanavond van overtuigen dat sterven met de geur van een A-merk pindakaas in de neusvleugels hem minstens zeventig muizenmaagden zal opleveren. die gun ik um ondertussen van harte, het is per slot inmiddels onze eigen huismuis geworden.
redelijkheid dus. redelijkheid is het sleutelwoord. en samen, als in samenwerking.
redelijkheid en samenwerking. en overtuiging niet te vergeten.
rust zacht, lieve slimme huismuis.

update woensdagochtend: de onderhandelingen duren voort...

Geen opmerkingen: