maandag 11 juli 2005

ritme

wekker
partner A moet elke ochtend om half zeven op, gaat om tien voor half acht de deur uit en is dan om acht uur op school.
ik daarentegen moet om kwart over acht de deur uit om om half negen op mijn werk te zijn.
maar onze gezamenlijke wekker gaat dus om half zeven, partner A staat op, ik blijf nog even luisteren naar nieuws en weer en hoewel ik nog zeeën van tijd heb sta ik uit solidariteit met partner A om zeven uur op. samen kopje thee, dag doornemen etcetera.
waarom vertel ik dit nou? ben even de draad kwijt, eh...o ja, die wekker dus. die hebben we helemaal niet nodig. want tous les jours, regen of wind, strijk en zet wordt ik om vijf voor half zeven wakker. zomaar, automaties. handig als de wekker niet werkt of hapert, of als je wilt kontroleren of ie wel precies op de ingestelde tijd af gaat, maar mijn biologiese wekker slaat het weekend niet over. en ook de vakantie niet.
dus als ik straks vijf ontspannen weken lang onbekommerd in mijn campertje lig te dromen over god weet wat voor (in)spannende bezigheid dan ook, word ik ook weer gewoon om vijf voor half zeven volkomen biologies wakker.
alleen door mezelf dan slapende te houden en als een mantra te herhalen dat het ik-ben-met-vakantie-en-dus-is-het-echt-nog-geen-opstatijd is, zal het me lukken om de wekgrens per dag een paar minuten op te schuiven. zodat ik aan het eind van die vijf weken pas om half acht wakker wordt.
ik tel mijn zegeningen.

Geen opmerkingen: