dinsdag 12 juli 2005

lichtje

rode lichtje
er wordt wel eens korzelig of provocerend op de inhoud van dit weblog gereageerd. dan zegt iemand al dan niet verholen dat er te weinig maatschappelijke relevantie in mijn onderwerpen zit. dat ik mijn mening over het wereldgebeuren niet ventileer.
en daar heeft die persoon dan gelijk in: ik doe niet aan maatschappelijke relevantie, ik heb geen mening.
daarom heet dit ook een pretentieloos lifelog.
in dat kader zou ik zelfs kunnen berichten over het rode lichtje van de vrieskist. waarvan het bestaan mij tot vandaag overigens niet bekend was. ik kende alleen een groen lichtje. het rode lichtje heeft nog nooit gebrand. dat heb ik net op allerlei manieren geprobeerd aan de praat te krijgen. met een hete haardroger, met kortsluiting, met getier en gevloek: geen rood licht, alleen een hels alarmpiepende vrieskist. tot ik de kist op z'n kop zet. en ik onze hele voorraad diepgevroren vissticks over me heen krijg. wat op zich niet erg is, want die ooit bij de groothandel ingeslagen megavoorraad ligt al jaren doelloos in die kist. die moest er toch een keer uit. dus waarom niet nu. nu het rode lampje eindelijk dreigend aan en uit floept. en de alarmpiep steeds schriller wordt.
maar echt interessant is zo'n bericht natuurlijk niet.
ik sla vandaag dan ook maar eens over.

Geen opmerkingen: