zaterdag 9 juli 2005

boekenlijst

boekenwinkel
elk jaar weer een moeilijk moment, zo vlak voor de zomervakantie.
welke boeken gaan er mee, wat kopen we nieuw, wat kan herlezen worden?
gek genoeg vind ik het lekker om op een zonovergoten godverlaten warme landtong het Bureau te lezen. over kantoorperikelen waarvan ik normaal gesproken (als het ware) deel uitmaak, maar vanaf een vakantiebestemming veilig op afstand meewarig naar kan kijken.
er ligt nog wel ergens een deel.
moet me zeker een week vakantie kunnen doorslepen.
dan liggen er nog een paar boeken van de medewerkersuitverkoop van de uitgeverij waar ik en vele kollegaas al sinds jaren eind november grote stapels inslaan. Ik, Jan Cremer zit daar nog tussen.
sex en drugs en rock & roll, goed voor een kleine vakantieweek.
en Verwoest Arcadië dan? nooit aan begonnen, ook nog in die stapel.
hm, moet ik over nadenken. misschien niet echt vakantieproof.
veel over gelezen, goede interviews, hoopgevende beschouwingen: Extreem Luid & Ongelofelijk Dichtbij, door Jonathan Safran Foer. over een jongen die probeert betekenis te gevan aan de dood van zijn vader die omkwam tijdens 9/11.
vaders en zonen, altijd goed. kopen dus. weer een weekje zoet.
blijven er nog twee weken over die boeksgewijs moeten worden gevuld.
iemand nog suggesties behalve de Bernini, da Vinci en andere mysteries en/of codes?

Geen opmerkingen: