maandag 30 juni 2008

pech onderweg

10.00 uur
het Volkscampertje kampt plots met onoverkomelijke startproblemen. professionele hulp is dringend gewenst.

10.30 uur
"met de ANWB alarmcentrale, waarmee kan ik u van dienst zijn?"
"mevrouw, wat ben ik blij dat ik u spreek, ik hang al twintig minuten aan de lijn en ik bel vanuit Oostenrijk en..."
"Oostenrijk zegt u? dan verbind ik u door met ons steunpunt Munchen, een moment alstublieft."
"met de ANWB. nee dit is niet het steunpunt Munchen. ik zit in Nederland. maar moment graag, dan verbind ik u door."
"met de ANWB steunpunt Munchen. al onze medewerkers zijn in gesprek, een ogenbl...tuuut..tuuut...tuuut."

11.15 uur
"steunpunt Munchen, goedemorgen. startproblemen zegt u? druppels benzine ziet u? Oostenrijk? dan geef ik dat door aan onze zusterorganisatie en bel ik over een uurtje of ze al zijn geweest."

12.30 uur
" gruss Gott, hier spricht die Ostereichische schwesterorganisation. ich habe eine fax aus Holland bekommen. was ist los? wo sind sie? alles klar. ich sende ein Auto in eine halbe Stunde."

13.15 uur
"so, da bin ich dann. ich bin die Ostereichische ANWB. hm, das sieht doch alles gut aus. aber was ist das. das ding hier ist locker, dan spritzt zu viel Benzin drin. moment, dann dreh ich es fest. so, starten Sie bitte. und los, gehen Sie. wiedersehen!"

13.30 uur
vroem vroem vroem

Geen opmerkingen: