dinsdag 10 juni 2008

waar blijven de opperdoezers?


"dag groenteman, heeft u opperdoezers?"
"nee hansb, opperdoezers verkoop ik niet. weet u wel hoeveel die kosten per kilo? wel vijfeneenhalve euro!"

"dag groenteman, heeft u deze week dan opperdoezers?"
"neen hansb, opperdoezers verkoop ik u niet. vijf euro de kilo!"
"maar groenteman, ze zijn zo lekker, ach toe nou, volgende week dan?"

"dag groenteman, heeft u nu eindelijk opperdoezers?"
"neen hansb, opperdoezers verkoop ik niemand niet voor drieëneenhalve euro inkoop!"
"maar groenteman, ik eet ze zo graag, ik betaal u er grif drieëneenhalf of vijf en desnoods vijfeneenhalve euro voor. ik wíl, ik zál, ik móet die aardappelen hebben! zonder opperdoezers verbleken de beste asperges. zonder opperdoezers heeft mijn avondeten geen smaak. zonder opperdoezers.... enfin, zorg nou maar dat u volgende week opperdoezers in huis heeft, ja, anders kom ik de boel hier even verbouwen, ja!? ben ik duidelijk zo, groenteman?"

Geen opmerkingen: