zondag 22 juni 2008

klagen over pijntjes

pijntje hier, pijntje daar
ze zegt dat ik niet zo moet klagen, mijn partner A. ze zegt dat zij ook zo haar pijntjes heeft. ze zegt dat ze als ze d'r elleboog zo doet ze daar pijn heeft. bijvoorbeeld. en wat betreft schouders, zegt ze, haar schouder doet ook al pijn, de linker. of de rechter, daar wil ik van af wezen. maar het is duidelijk, zegt ze me, dat ik mijn klaagtijd heb gehad.
maar, sputter ik teleurgesteld, want klagen is mijn lust en mijn leven, die laatst geopereerde schouder doet weer zo'n pijhijn. kijk dan, als ik hem zo omhoog hou straalt de pijn helemaal tot hier. daar mag ik toch wel even over zeuren? even aandacht voor vragen?
nee, zegt partner A ferm, niet meer klagen, mijn beurt, punt.
ik denk dat ik maar eens ga informeren of ik nog operatiegarantie heb te Sint Niklaas. misschien dat ze daar wel naar me willen luisteren.

Geen opmerkingen: