dinsdag 18 oktober 2005

wreed en boosaardig

Boerefijn ha, weer zo'n opblaasbare foto
Boerefijn gaf boekhouden en handelsrekenen op de gggristelijke HBS.
ik haatte boekhouden en handelsrekenen, maar het waren examenvakken, dus was ik onwillig aanwezig in zijn lokaal als dat volgens het rooster moest.
maar Boerefijn had een makke: als ie zich kwaad maakte kreeg ie een soort toeval. hij werd dan rood, kwam stotterend, kwijlend en stamelend niet meer uit zijn woorden en stampvoette machteloos door het lokaal.
om de eindeloos lijkende lestijd dus toch nog aangenaam door te komen speelden wij pubers daar hartstochtelijk op in door hem liefst zo snel mogelijk kwaad te maken. dat was niet moeilijk, een onnozel of dom uitgewerkte som op het bord voor de klas was vaak al voldoende.
vanaf dat moment was het een pandemonium. en waar sommigen het eigenlijk wel zielig vonden, zaten anderen het vuurtje nog wat op te stoken. kortom, hilariese chaos die altijd eindigde in het uit de klas sturen van één of meerdere willekeurige leerlingen.
het was een wreed en boosaardig spel.
hoewel ik niet tot de hardcore-uitlokkers behoorde, lig er nog wel eens wakker van.
maar dan bedenk ik dat ie ooit een lange vlammende brief schreef aan de ouders van vriendin A, gevolgd door een huisbezoek, om ze te waarschuwen voor de kwaadaardige invloed die ik als hasjrokende rooie aksievoerder op hun brave dochter zou hebben.
en dan val ik weer vredig in slaap.

Geen opmerkingen: