dinsdag 11 oktober 2005

op verzoek

tuinbroek
gister had ik het bij gebrek aan inspiratie nergens over.
wat aandachtige volgers er niet van weerhield om uitgebreid in te gaan op details.
dus jullie willen tuinbroeken? dan krijgen jullie tuinbroeken!
niet van voor de oorlog, nee, gewoon uit begin jaren zeventig, eind jaren zestig.
ik woonde in tuinbroeken, droeg ze dag en nacht.
zo'n tuinbroek kombineerde ook zo makkelijk: met een wit overhemd, met een geruit overhemd, met een naakt lijf, met onder een trui, met sandalen of laarzen of blootvoets. met een beetje modieus gevoel kon alles worden gekombineerd met een tuinbroek. en bovendien was een tuinbroek geschikt voor alle gelegenheden, van huwelijk tot popkonsert, van strandwandeling tot sollicitatie. een ideaal basiskledingstuk in mijn toenmalige garderobe.
niet in 't rood, je wilt immers niet opvallen, maar met een decent blauwwit fijn streepje. afgemaakt met een grote blauwe broche en een bijpassend ziekenfondszonnebrilletje.
nou ja, ik kon het met mijn figuur goed hebben natuurlijk.
dat scheelde wel.

Geen opmerkingen: