zondag 19 december 2004

worstelen

bijzettafeltje
vanmiddag hebben we ons in het zondagse kerstgewoel in de Bijenkorf gestort. aardig bijzettafeltje gekocht, geen kadootje, gewoon voor eigen gebruik. we krijgen het gedemonteerd mee: platte schijf, drie pootjes, die op zes punten vast moeten met drie schroeven.
nou heb ik in mijn leven al heel wat Zweeds spul in elkaar gezet.
en dan bedoel ik echt behoorlijk veel Zweeds spul. er ontbreekt wel eens een onderdeel, maar het in elkaar zetten kan ik in principe zonder handleiding, puur intuïtief.
dit Taiwanese tafeltje is een stuk weerbarstiger. met intuïtie kom ik niet verder dan een schuin staand lanceerplatform. met een globale blik op de handleiding wordt de hellingstand wat minder, maar is het tafelblad nog steeds niet geschikt om een glas wijn op te zetten.
hond Z sluipt de kamer uit vanwege mijn verbale geweld, partner A meldt dat ze wel alleen met hond Z naar het park gaat. ik merk het nauwelijks: verder worstelen, met enige brute kracht nu en wat meer krachttermen. het gaat maar om drie schroeven, ja!
na niet meer dan 40 minuten zit alles stevig op zijn plaats.
met een horizontaal tafelblad.
piece of cake eigenlijk.
misschien moet er bij die andere bank ook zo'n mooi eenvoudig bijzettafeltje komen?

Geen opmerkingen: