zaterdag 18 december 2004

regie

zomerstraattheater
het was zomer 1973? partner A was nog gewoon vriendin A (links). ik (rechts) had het eerste jaar van de regieopleiding achter de rug en wist nog niet dat mij een half jaar later dringend zou worden geadviseerd de opleiding te verlaten. het ontbrak mij immers aan talent. en ik zette mij ballorig af tegen de heersende trend van scholingstejater à la Proloog. en tejaterkostuums kon ik ook al niet maken. laat staan een goede dekormaquette.
daar wist ik die zomer dus nog niets van. die zomer lag de wereld nog voor mij open. en trokken we door stad en park met een onverantwoord musicalachtig zomerstraattejaterprogramma.
en daarna met z'n driëen naar New York, drie regisseurs in spé. naar het La Mama ETC van Ellen Stewart.
één van ons is later in NYC blijven hangen en doet er iets in de computerbranche, de tweede koopt bedrijven op voor Unilever, de derde is een keurige ambtenaar.
die zomer zat dat er nog niet in.
toen hadden we zelf nog de regie in handen.

Geen opmerkingen: