maandag 8 november 2004
eindafrekening
let goed op: dochter L woont tot eind april op adres A, dan tot en met juli op adres B en sindsdien definitief op adres C. dat betekent binnen driekwart jaar 3 keer gas en licht aanvragen en 2 keer opzeggen. dat kan telefonies en via internet. je geeft de meterstanden door, klaar. denk je. maar niet bij NUON. want pas vele duurbetaalde 0900-telefoontjes, boze brieven en hatemails later begrijpt half juni ook NUON dat dochter L niet meer op adres A woont.
vorige week krijgt dochter L de eindafrekening over adres A: €260 retour, en de eindafrekening over adres B: €135 retour. eind goed al goed. maar niet bij het het onberekenbare NUON.
want de volgende dag blijkt dat er voor adres A tot en met oktober weer €240 van de rekening is gehaald. zonder faktuur of aankondiging. dus wéér bellen met het customer-care-center: natúúrlijk klopt het, écht wel, maar helaas, helaas kunnen we dat niet schriftelijk bevestigen. en het bedrag nu snel overmaken anders volgen er boetes. waarop dochter L verbluft de telefoon neerlegt, prakties vermorzeld door die arrogante moloch.
kijk, op zo'n moment moet je als vader dus ingrijpen; het blijft toch je kind, ook al woont ze op zich zelf. zijn ze nou gek geworden bij NUON? morgen zal ik ze eens een poeppie laten ruiken!
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
2 opmerkingen:
dochter heeft zeker met hockey verloren, als je ineens over NUON begint . . . . UPC is ook zo'n dankbaar onderwerp.
natuurlijk heeft ze wel gewonnen en gescoord. maar ik kan daar natuurlijk niet over blijven schrijven. en mijn allergiese reaktie op UPC heb ik al eerder beschreven...
Een reactie posten