zaterdag 20 november 2004

oosterpark

Zuid Oost
in ijskoud neerstromende regen hond Z uitgelaten in het Oosterpark.
ooit liep ik daar cross country. nou, ja, gewoon over de parkpaden, maar het heette een cross. toen ook al regen. en ik werd tweede. want ik kon best wel hard lopen. en internationaal: de Le Soir cross in Brussel. weer regen en echt in de modder.
op de baan was ik een goede 800-meterloper. tot ik vriendin A leerde kennen. tijdens het NK in Leiden (om de Gouden Spike?) voelde ik me goed en bovendien zat vriendin A op de tribune.
om haar te imponeren en/of mijn opponenten te intimideren liep ik de bochten steeds buitenom. en legde dus zeker 900 meter af in plaats van 800. dan viel de tijd nog mee! de plaatsing niet.
maar toen was ik nog jong en onbezonnen. die regen vanmiddag was gewoon niet leuk meer. en volgens mij vond hond Z dat ook. dus na een half uurtje hielden we het voor gezien.
heel bedaagd en erg verstandig.

Geen opmerkingen: