zaterdag 6 november 2004

consumptief leed 1

thermoskan
een maand of twee geleden heb ik na veel dralen toch maar het nieuwe model RVS Caterprofi thermoskan gekocht. bij de gerenommeerde firm D te A, zoals zo vaak als ik nuttige en toch mooie keukengadgets aanschaf.
eigenlijk hebben we al een goed funktionerende RVS Caterprofi thermoskan, maar daar moet je de dop afschroeven voor je in kan schenken. heel omslachtig dus.
bij het nieuwe model volstaat het indrukken van een knop op de dop. het gemak dient immers de mens.
na enige tijd viel op dat de kan bij het inschenken wat lekte. eerst een paar druppels, later wat meer, al snel een plasje. dat hoort niet, dus op naar de goed bekend staande, altijd vriendelijke en zeer gerenommeerde firma D te A.
dat viel niet mee.
de kan werd binnenste buiten gekeerd, getest, beklopt en bekeken. met als konklusie dat de lekkage werd veroorzaakt doordat de binnenring, waarop de schroefdop rust als ie de kan afsluit, vervormd is. en u begrijpt, dat ligt niet aan de RVS Caterprofi thermoskan. nooit een probleem mee gehad, veel van verkocht. wat nu? tja, u begrijpt...
ik begreep het niet. net zo min als ik begreep hoe de golvende vervorming in de afsluitring was ontstaan. de firma D kon me dat trouwens ook niet uitleggen. want wat doet men met een RVS Caterprofi thermoskan zoal? inderdaad: kokend water opgieten, theezakje erin, dichtschroeven, openschroeven, theezakje eruit, dichtschroeven en uitschenken.
deze logica deed de firma D met enige tegenzin besluiten de kan ter beoordeling op te sturen naar de importeur. dat was een maand geleden. vandaag ben ik gaan informeren: nee, helaas, nog niets retour ontvangen van de importeur.
ondertussen doen wij het met de oude kan.
hé, daar zit ook zo'n schroefdop op met een binnenring. nee, die lekt niet en er is ook niets vervormd. wordt toch al jaren gebruikt om heet water op te schenken, theezakje erin, etc.
is nix mis mee.

Geen opmerkingen: