maandag 23 januari 2006

tegen de wereld 2

fatboy
maar het kan natuurlijk ook anders. dat je bijvoorbeeld tot aan de tanden gewapend klaarstaat om een leverancier te lijf te gaan en onverwachts zo maar krijgt wat je wilt. of zelfs meer.
zoals daar is de Fatboy zitzak die we als kerstkado voor dochter en dochtervriend hebben gekocht. niet van de originele fabrikantleverancier, maar ietwat goedkoper en toch prompt thuis afgeleverd via een konkurerende website. en dat er dan na enige uren kerstochtendfamiliezitzakplezier blijkt dat er een kras in de zak zit. en dat er in die kras een vlijmscherp scheurtje zit. en dat er uit dat scheurtje een stroom van vederlichte miniatuurpiepschuimballetjes lekt. zitzak onbruikbaar, dader op het kerkhof.
affijn, ik schrijf de zitzakman direkt, vraag hem hoe te repareren en wat te doen, krijg ik drie weken radiostilte.
dan beginnen mijn tenen al spontaan te krullen, dan stijgt m'n binnentemperatuur lichtjes, dan slijp ik vast de messen.
na drie weken stuur ik dus een klein maar vilein stekend verkennend berichtje: hoe of dat het zit daaro. en of ik nog wat te horen krijg hiero. krijg ik direkt antwoord terug: nieuwe zak was besteld, is vandaag verzonden, wordt morgen bezorgd.
zodat ik nu een beetje beschaamd maar geheel bevredigd vanuit een gloednieuwe zitzak kan melden:
voor een lekkere zit en een fijne zak snel
naar fatboyzitzak punt en el!
(ik verzin ze waar je bij staat, roept u maar!)

Geen opmerkingen: