maandag 30 mei 2005

kharma

brug
er wordt iets ingewikkelds gedaan met het riool. de brug is in ieder geval al een paar weken afgesloten. alleen voor fietsers en voetgangers is een smalle strook opengehouden.
de mevrouw met het hondje loopt over die smalle strook. links houdend, breeduit, met hondje aan de lijn samen over de volle breedte van het smalle pad.
ik kom van de andere kant, uiterst rechts houdend, traag peddelend op mijn kleine elegante vouwfiets, minimale ruimte innemend.
vrouw met hondje wijkt geen centimeter, blijft stuurs op ramkoers, roept dat het een voetpad is.
ik ontwijk vrouw en hond kunstig balancerend en zeg: ach trut.
schreeuwt ze: IK HOOP DAT JIJ IN EEN ROLSTOEL EINDIGT!
deel twee, later op de dag.
ik fiets weer op die kleine elegante vouwfiets. richting kruispunt. ik zie dat mijn licht groen wordt. maar de stroom fietsers van links stroomt onverminderd voort. ik zie een gaatje en wring mij tussen de voortgaande stroom. vrouw met fiets (kinderzitje voor, kinderzitje achter) stapt af om mij toe te schreeuwen: LUL, ONTZETTENDE LUL!
ik denk dat mijn kharma vandaag niet optimaal is.

Geen opmerkingen: