maandag 28 maart 2005

ontpasen

paas 2
die vier vrije dagen achter elkaar zijn natuurlijk erg lekker om uit te rusten en bij te slapen. alleen jammer dat die twee paasdagen er in zitten. die vind ik zooo halfslachtig traditioneel. hoewel dat dan weer grotendeels aan mezelf ligt.
want enerzijds wil ik niets met die eierbende, sjokoladehazenlegers en paastakkenbossen van doen hebben, anderzijds hecht ik dan wel weer aan een familiepaasbrunch. met als resultaat dat het eigenlijk nooit goed is.
dan duurt die familiepaasbrunch te lang en zijn er de verkeerde hapjes, dan is het bos te vol met zich ook al vervelende gezinnen, dan moet je toch weer op het laatste moment te dure bloemen kopen bij die luxe bloemenstal en dan neem je je voor dat je er volgend jaar echt werkelijk waar helemaal niets aan zult doen, familie of geen familie.
maar hoe doe je dat: ontpasen?
hou je dan de deur vier dagen lang angstvallig dicht? weiger je konsekwent de paasattentie van de kaasboer? hoe hou je je familie op afstand? zorg je dat je een lang weekend in Berlijn zit? en hoe hebben we dat eigenlijk met pinksteren opgelost?
ik moet daar eens goed over nadenken.
neem ik gelijk de kerstellende mee.
eens zien wat daar uit komt.

Geen opmerkingen: