dinsdag 2 september 2008

mopperende middelbare man


ze zegt dat ik te veel mopper. dat ik vroeger niet zo was. dat ik toen leuker was. dat ik nu (of in ieder geval af en toe) een mopperende middelbare man ben geworden. zoals laatst, in de superzelfbediening. die een andere was dan waar we normaal heen gaan. omdat zij dat wilde. terwijl dan dus alles anders staat, in die winkel. en ik mijn prettig gekruide pistachenootjes in nostalgiese verpakking niet kon vinden. gewoon, omdat ze die niet hadden. of het linksgedraaide biologiese perensap. hadden ze zelfs nog nooit van gehoord. om maar te zwijgen over de tweelaags dubbeldikke wc-rollen: niet in het assortiment. hadden ze alleen maar drielaags kleine rollen met toegevoegde aloe vera voor het ultieme-zachtheid-aan-de-poepert-gevoel. en ik wil helemaal geen zachtheid in die regionen. vinje het dan gek dat ik enigszins ontstemd raak? vinje het dan gek dat ik dat even voorzichtig laat weten? vinje het dan gek dat ik opper dat we volgende keer gewoon weer naar onze eigen vertrouwde superzelfbediening gaan? hoewel, daar zijn al een paar weken de tijdbesparende handscanners buiten werking. en daar hebben ze vaak om zes uur al geen brood meer terwijl ze tot tien uur open zijn. en daar lopen altijd van die treuzelende ouwe mensen rond die hun boodschappenkar het liefst dwars over het gangpad parkeren. maar om mij nou gelijk een mopperende middelbare man te noemen...

Geen opmerkingen: