zondag 3 augustus 2008

oud brood

zoals gezegd is het Volkscampertje kompakt, ingenieus kompakt, met alles d'r op en d'r an en diverse slim ingebouwde kastruimtes. waarin, als het aan partner A had gelegen, de afgelopen vijf weken voornamelijk brood had gelegen. brood van vandaag, brood van gister, brood van eergister, brood van enzovoorts, omdat we steeds te veel brood bestellen 's ochtends. en er dus elke dag overblijft, soms wat meer, soms wat minder, maar altijd over. waarop ik dus uit principe elke dag het oude brood weggooi. waarop partner A roept dat ik duidelijk de oorlog niet heb meegemaakt. waarop ik partner A uitleg dat zij als na-oorlogse babyboomer ook bepaald geen armoe heeft gekend. en waarop zij het brood wat ik zo even nog in de vuilniszak gooide er even hard weer uithaalt. waarop ik dus wel gedwongen ben om geweld te gebruiken.
enfin, de vraag is duidelijk: wie heeft er gelijk?

Geen opmerkingen: