zondag 31 augustus 2008

boeren- en buitenluibedrog


dat is nu eens een goed idee, dacht ik toen ik in het Uitmarktprogramma las dat het gemeente vervoerbedrijf dit weekend speciale kaartjes verkocht a twee vijftig voor een hele dag openbaar vervoer naar de Uitmarkt. heel mooi, dacht ik verder, dat trekt mensen uit de auto en bevordert het openbaar vervoer, goeie aktie. tot ik het berichtje nog eens goed las. en nog eens las. want stond daar nou werkelijk dat het kaartje alleen maar op tram 26 geldig was? alleen vanaf het Centraal station en dan nog drie haltes verder? dat je dus de hele dag voor twee vijftig tussen die vier haltes heen en weer kon pendelen? waarmee je dus alleen maar onwetende boeren en buitenlui lokt die geen kaas hebben gegeten van het openbaar vervoer in Amsterdam? die je dus te veel laat betalen voor iets wat ze in de praktijk hoogstens zullen gebruiken om twee haltes heen te rijden en later weer maksimaal vier terug? ja, dat stond er dus echt. waarop ik vol plaatsvervangende schaamte de auto pakte om vanuit zuid naar noord te rijden alwaar ik gratis kon parkeren en waarvandaan een gratis pont me midden tussen de podia bracht.

Geen opmerkingen: