maandag 6 december 2004

vrij?

kerstboom
ik heb een paar dagen vrij genomen. om voor het jaar om is nog wat kluswerk in huis af te krijgen dat al veel te lang ligt te wachten. allemaal kleine dingetjes, zoals parketafwerklatjes, niet afgeschilderde deuren en zo. dingetjes waarvan je zegt: dat doen we nog wel een keer, binnenkort.
niet dus. want anders lag het er nu niet meer.
sommige klussen hangen nog samen met de renovatie van de woonruimte van zoon J. die kon hij eerst niet doen vanwege een onwillige enkel: soit, strompelend met behulp van krukken schilderen is niet optimaal. maar na zijn voorspoedige herstel vond ie natuurlijk weer een andere reden om het niet te doen.
dus nu doe ik het alsnog.
maar er moet wel wat variatie in twee dagen klussen worden aangebracht.
zo vind ik het ook het kopen van een kerstboom elk jaar weer een rotklus. ik ben daarin namelijk overdreven krities. daarom gaat partner A ook niet meer mee om de perfekte boom uit te zoeken. zij vindt dat ik pietluttig ben. maar dat is natuurlijk niet echt zo.
hoe het ook zij: typies dus ook een klus voor vandaag.
het is een echte Nordman geworden. die in de tuin blijft staan tot het kerstavond is. want pas dan hoort een boom binnenshuis te staan en versierd te worden. om niet eerder of later dan op 6 januari (Driekoningen) weer aan de deur te worden gezet.
zo hoort dat, en niet anders...

Geen opmerkingen: