vrijdag 3 december 2004

morgenster

??hansb0131.jpg
maandagochtend vroeg wordt bij ons het vuilnis opgehaald.
dus vanaf zondagavond na zonsondergang mogen wij onze vuilniszakken buiten zetten. dat doet iedereen braaf rondom de grote bomen aan de stoeprand.
kennelijk hebben wij in onze buurt aantrekkelijk afval.
want elke zondagavond vanaf een uur of acht komen de busjes en bestelautootjes. vaak met één persoon in de auto die langzaam van vuilnisboom naar vuilnisboom rijdt en op de stoep de bijrijder/ bijloper die selekteert wat wel en wat niet mee wordt genomen.
hou me ten goede: ik heb daar niets op tegen, ik respekteer een bonafide morgenster die alles wat herbruikbaar is meeneemt en de volgende dag op het Waterlooplein te koop aanbiedt.
maar d'r zijn er bij die de vuilniszakken opensnijden en half leegstorten. en natuurlijk niet weer terug in de zak stoppen als ze al dan niet iets van hun gading hebben gevonden.
laatst heb ik na weer zo'n destruktieve aktie in arren moede zelf maar weer een nieuwe vuilniszak gepakt en de boel bij elkaar geveegd. toen ik even later zag dat er opnieuw iemand tussen de zakken begon te rommelen, beet ik hem toe dat ie dat beter kon laten. toen de man antwoordde dat ik me met m'n eigen zaken moest bemoeien siste ik tot mijn eigen verbazing vervolgens:
"als je het waagt, trek ik je kop van je romp!".
de man droop af en de enorme onverwachte stoot adrenaline die dit voorval bij mij veroorzaakte vond ik erg bevredigend.
toch is het vanwege zulke types dat ik blij ben met ons ondergronds huisvuilsysteem in wording.
vuilniszak vol? hup, onder de grond ermee. elk moment van de dag, wanneer ik het wil. nix geen huisvuil meer rondom de boom, daar maken we in het voorjaar een tuttig perkje van.
het aanbod op het Waterlooplein zal er onder lijden.

Geen opmerkingen: