zondag 5 december 2004

traditie

??hansb0134.jpg
het kon natuurlijk niet uitblijven. mijn stukje "pap" van vorige week kwam mijn moeder onder ogen. 80 jaar en digibeet als zij is, vond ze het toch nodig om te reageren. dus vinger voor vinger verwoordde zij vanmiddag haar weerwoord vanachter de PC. mopperend dat zij thuis nog wel een schrijfmachine heeft staan, maar dat het inktlint op is. en dat zij tijdens mijn zwangerschap kalk slikte tegen de botontkalking en dat ze dus vond dat dat bij mij dus ook moest worden tegengegaan en dat ik daarom dus melk moest binnenkrijgen. dat die pap dus met de beste bedoelingen werd toegediend en melk als witte motor en zo.
waarna ze een groot stuk zelfgebakken en zorgvuldig in aluminiumfolie en plastic verpakte gevulde speculaas uit haar tas pakte. want al doen we in huize hansb dan niet aan Sinterklaas, tradities moeten toch enigszins in ere worden gehouden.
dus na de al even traditionele erwtensoep met veel rookworst eten we vanavond een flink stuk met hele zware echte roomboteramandelspijs-met-een-vleugje-citroen gevulde speculaas. met chocolademelk.

Geen opmerkingen: