donderdag 9 december 2004

aangenaam!

pc cockpit
het wordt tijd dat u eens nader kennismaakt met het centrum van onze digitale aktiviteiten, onze pc-cockpit. mag ik u voorgaan?
in het midden de inmiddels ruim drie jaar oude zwarte IBM Netvista 15 inch flatscreen, die nog onkundig is van de nu snel naderende vervanging door een iMac G5. links onder aan het scherm geplakt de ID-key om in te kunnen loggen op het ambtenarennetwerk. voor als ik me thuis verveel en nog even wat werk wil afmaken.
in slagorde opgesteld aan de voet van het scherm 3 Smartjes en 8 VW-T1 en T2 busjes, getrouwe kleine kopiën van de vervoermiddelen die wij in ons dagelijks leven gebruiken. een paar van deze busjes zijn echt erg mooi. daar kom ik nog op terug.
helemaal links 3 antieke VW-speldjes, ooit gekocht via Ebay. voor de heb.
middenvoor een stapeltje aantekeningen op losse blaaadjes: telefoonnummers, emailadressen, verlanglijstjes en meer zaken die wij niet willen vergeten. bijeengehouden door een groot plastic @-teken, een klein kadootje van een bedrijf waarbij ik ooit een kursus schrijven-voor-het-web heb gevolgd.
daarnaast de onvermijdelijke leesbril, sterkte +2.25. zonder deze bril geen helder beeld, geen leesgenot. er liggen er meerdere her en der in huis, auto en op het werk.
rechtsvoor mijn Rex 6000 elektroniese agenda in oplaadcradle. jaren geleden vanuit Japan laten opsturen, ook weer via Ebay gekocht. heel klein, heel plat en zwart/wit. synchroniseert met Outlook. wordt inmiddels niet meer zo frequent gebruikt.
onder het blad waar dit allemaal op staat, voor u helaas niet zichtbaar, een groter werkblad waarop een zwart IBM toetsenbord en een IntelliMouse Explorer aan een draadje, beiden nog onwetend van de komst van hun draadloze vervangers.
hiermee zijn wij aan het eind van deze rondleiding gekomen.
u was een geweldig publiek.
vergeet u de gids niet?

Geen opmerkingen: