zondag 17 mei 2009

hansb en het pannetje met vet


ze ging toch naar Parijs en wilde best wel even een sauspannetje voor me meenemen van bij die mooie pannenwinkel bij de Hallen waar ze nog degelijke grijze stofjassen dragen en ze je met meneer aanspreken. zo gezegd, zo gedaan, maar eenmaal in Parijs besloot ze naar het zonnige zuiden te trekken en zat ze met m'n pannetje in d'r maag. dus spraken we af dat ze het me op zou sturen. en dat ze een potje rillettes in het sauspannetje zou verpakken, dat paste precies. 
toen deed ze iets verkeerd met de postcode. en na een week was er nog geen pannetje. en na twee weken ook niet. en ook niet na drie weken. terwijl het toch best wel een duur pannetje was. pas na vier weken kwam er bericht van het postkantoor. dat ze dachten dat er een pakketje voor me was uit Parijs. of ik dat alsjeblieft wilde komen ophalen. in Amstelveen. Amstelveen? enfin, ik naar Amstelveen, pakje ophalen, pakje meenemen, pakje openmaken. en toen leek het even of het pannetje uit zichzelf uit de verpakking kwam. want ja, die rillettes....

Geen opmerkingen: