dinsdag 26 oktober 2004

zwakke plekken

vwbus2
op mijn tafel lag een frans artikel met foto. geen verklarende tekst of uitleg, geen afzender, niets. toch is de anonieme gever er in geslaagd om drie van mijn zwakke plekken tegelijk te raken.
zonnebloemen: een licht deinend veld zonnebloemen in de volle zon, eigenwijs de koppen draaiend naar het licht, maar ook bijna vergane, uitgebloeide zonnebloemen op een regenachtige dag. ik kijk er graag naar, fotografeer ze, bewonder ze.
pas omgeploegd veld: daar wordt ik nou sentimenteel van, ik weet ook niet waarom. niets liever dan een groot glooiend veld dat net is omgeploegd, mag ook natte klei zijn.
oude vw-bus: verzamel ik in het klein, bezit er één in het groot, ik spot ze altijd en overal, een seconde vw-busbeeld in een film ontgaat mij niet. deze is wit, net als de mijne.
het was mij totnogtoe niet gelukt om deze drie zwakke plekken samen te brengen. ik vraag me af welke zwakke plek de anonieme gever voor ogen had.

1 opmerking:

Anoniem zei

Van mij is het niet.
Ik plaatste wel een linkje op www.blindedarm.com
Dieter