zaterdag 30 oktober 2004

legaal

©hansb0011.jpg
ok, vanaf nu ga ik legaal muziek downloaden.
niet langer Kazaa of aanverwanten gebruiken, want dan krijg je allemaal rotzooi meegeleverd waardoor je computer niet meer lekker draait. bovendien loop je het risico aangeklaagd te worden.
en het is natuurlijk ook niet netjes om illegaal te downloaden, maar dit terzijde.
dus toen het NRC afgelopen dinsdag een inzichtelijk overzicht van de legale downloadmogelijkheden publiceerde, heb ik goed opgelet: legaal muziek downloaden kan tegenwoordig voor prijzen van €1.39 to €0,05 per nummer. na wat rekenwerk heb ik me snel gerigistreerd bij de goedkoopste Rus en ben met een schoon geweten aan het downloaden geslagen.
partner A vindt het verdacht. een heel album van Cecilia Bartoli voor $1,798 kan haast niet legaal zijn. wat krijgt Cecilia daar nou van? partner A is het er dus niet mee eens. en vindt zoveel stem-akrobatiek van Cecilia sowieso wat veel van het goede.
zoon J en dochter L daarentegen zien hun collectie lekker groeien (via mijn creditcard) en ik zelf wil nog zó veel jaren-60/70 muziek downloaden en op CD zetten.
maar ondertussen wordt er dus toch al weer stevig geknaagd aan mijn aanvankelijk zo schone geweten.

Geen opmerkingen: