dinsdag 22 januari 2008

verdwenen tekst


en weer stond ik met het apparaat in m'n handen, klaar om 'm het raam uit te gooien. ik had het gehad, zat er helemaal door. waaaahhhh!
kollega's kwamen verschrikt op mijn wanhoopskreten toegesneld: wat is er, wat is er, toe nou, rustig maar, relax man, kalmte, ooooohm!
twee uur! twee uur had ik hard gewerkt. twee uur had ik me gebogen over plannen en projekten. twee uur konsentratie in een flow die tegenwoordig nog maar zelden voorkomt, bij mij. klaar was ik, uitgedacht, leeggetypt, alles had ik op een rijtje, moest alleen nog maar even de inhoudsopgave aanpassen.
en daar ging het mis.
verdween Word.
ging mijn tekst in rook op.
heb je 't dan niet gesaved? je had 't moeten saven! waarom save je 't dan niet? ja, als je niets saved... weet ik veel, saven is niet logies, waarom moet ik daar aan denken, het is toch een computer, en waarom hebben we hier eigenlijk geen Apple computers?
want het ligt natuurlijk aan Microsoft, laat dat duidelijk zijn.

Geen opmerkingen: