dinsdag 30 oktober 2007

gestolen foto

licht opblaasbaar
wat is het toch dat als er geschreven staat dat het echt werkelijk waar ten allerstrengste verboden is om te doen ik juist dan de onbedwingbare neiging heb om dat te doen wat niet mag? heeft dat iets te maken met uittesten, om te zien hoe ver ik kan gaan? onderdrukt anarchisme, hoezo geen fotoos, dat bepaal ik toch zeker zelf wel? tarten van het bevoegd gezag? autoriteitsprobleem?
maar goed, ik beken dus dat ik geluidloos en flitsloos heb gefotografeerd in de Chapelle du Rosaire van Matisse in Vence. het mocht niet en ik dee ut toch. met als resultaat een aantal onderbelichte en ietwat onvaste kiekjes die ik enige tijd zal koesteren als ikonen van mijn dappere verzet tegen autoriteit in het algemeen en die van een franse kapel in het bijzonder. tot ik vergeten ben hoe het ook weer kwam dat ze zo wazig en wiebelig zijn. en ze dan alsnog weggooi.
tja, gestolen goed en zo.

Geen opmerkingen: