maandag 14 mei 2007

de moord op Ouwe Laptop

hartstikke dood, in blinde drift omgebracht
hij haalde het bloed onder m'n nagels vandaan, met z'n trage opstartsnelheid. frustreerde me tot in het diepst van m'n ziel, met z'n illegale XP-versie die zo illegaal was dat je 'm d'r zelfs niet af kon halen. met z'n lawaaïerige ventilator. z'n bevlekte scherm. z'n ultrakorte batterijvermogen. z'n urenlange installatieprocedures.
maar ik aksepteerde het. omdat ie eigenlijk wel lief was. omdat ie dochter L door moeilijke tijden heeft gesleept in de USA. en hee: het milieu, vergeet het milieu niet, er is altijd wel een tweede, derde, vierde gebruik te bedenken.
dus prepareerde ik 'm voor de klas van juf A. een middagje bezig. er af wat naar privé riekt, reken- en taalspelletjes er op. een basisschoolaccount ingesteld. kant en klaar op basisschoolnivo bedienbaar.
en daar ging het definitief mis. bleef ie hangen. speelde ie op. lag ie dwars. had ie me bij m'n strot. heb ik z'n scherm dichtgemept. me vergrepen aan z'n toetsenbord. ligt de P er los bij. doet ie 't niet meer. hersendood.

Geen opmerkingen: