maandag 1 mei 2006

Lange Leidsedwarsstraat 3a

lange leidsedwarsstraat 3a
plekken waar ik gewoond heb:
Amsterdam-Zuid was me toch te netjes. en bovendien was ik inmiddels artistiek geworden, dus moest ik wel terugverhuizen naar het magies centrum. op drie minuten lopen van Paradiso met roodwitblauwe gevel. op twee minuten lopen van de Melkweg waar het nog rook naar de melkfabriek. op een halve minuut lopen van snackbar Barbarella voor een berehap tot diep in de nacht.
ik had een kamer op de tweede verdieping aan de achterkant van de portierswoning van het gerechtsgebouw. in een hoek hing ik zware donkerrode veloursgordijnen om kreatief een keukenhoek af te schermen. vanuit mijn raam keek ik in de kleedruimtes van heuse arbeiders: recht vooruit restaurantobers. iets naar rechts koffiebranders.
op de nabijgelegen theaterschool hadden we het voortdurend over arbeiders. het was de tijd van vormingstheater en inhoud boven vorm. Proloog en Brecht. serieus en doelgericht. om het volk te verheffen.
dat zou me niet veel later nog op gaan breken.

Geen opmerkingen: