zondag 7 mei 2006

groene postzegel


ik heb weer gras gezaaid. tegen de verdrukking in. tegen de oprukkende bestratingsdrift in. tegen beterweters in. en volgens sommigen ook nog tegen de natuur in.
het wordt een prachtgazonnetje. licht glooiend. idyllies gelegen. omzoomd door fraaie planten. weliswaar op het noorden en die grote boom van de buren geeft wel wat veel schaduw, maar 's avonds tussen zes en half zeven toch licht beschenen door wat avondzon. ik heb dan ook schaduwgazongrasmix gezaaid. anders wordt het natuurlijk nix. ik ben niet van gister!
zoals vorig jaar. zelfde plek, zelfde verhaal. maar geen schaduwmix. en overbesproeid. en te kort gemaaid. en te veel bemest. hier en daar een polletje, dat was alles. en mos, heel veel mos. vorig jaar.
dit jaar gaat het zeker weten beter. omdat ik inmiddels kan lezen en schrijven met de natuur. omdat ik nu van de hoed en de rand weet. groene vingers heb. jaahaa, dit wordt een puik gazonnetje. zeven hele vierkante meters met veel liefde opgekweekt eersteklas gras. zie ik daar rechts al wat sprietjes opkomen?

Geen opmerkingen: