maandag 29 mei 2006

vijfentwintig jaar terug

opblaasplaatje
ook in 1981 regende het rond hemelvaart. ok, het was in New York, en da's natuurlijk andere regen dan in Amsterdam, maar toch.
god, wat had ik het druk. wat wilde ik veel in een week of twee. druk druk druk dus. tennissen, fietsen, picknicken (Danny en Ann, toen nog bij elkaar), Cloisters, vrienden bellen (wie was Lisa ook al weer), galeries bezoeken (alternatief: Franklin Furnace, Kitchen. sjiek: Castelli, Sonnabend), platen kopen (vreemde mix: Modern Lovers, Randy Newman, Cathy Berberian), vrienden zien (Jonathan, Sandy, long time no see). en dat waren nog maar twee dagen.
jeugdige overmoed, denk ik nu. na mij de zondvloed, zeg ik nu. rustig om je heen kijken dan breekt het lijntje niet en morgen is er weer een dag, zo iets. maar ik ben nu dan ook zowat middelbaar langzamerhand. grijzig, buikig, lamlendig. pijntje hier, pijntje daar. moe moe moe.
mag ik alsjeblieft die vijfentwintig jaar terug?

Geen opmerkingen: