woensdag 17 mei 2006

eigenaardigheden


sommige mensen hebben last van eigenaardigheden. zelfs enkele van mijn beste vrienden zijn er mee behept. ik niet. ik ben een volkomen evenwichtig en normaal mens. met mij kun je alle kanten op. zolang je je maar aan mijn regels houdt.
dus als man zittend plast. het kleine ontbijtmes voor het snijden en het besmeren van boterhammen gebruikt, nooit het grote dinermes. na gebruik de prullenbak van de computer leegt. de rugleuning van de witte stoel aan de lange kant van de tafel vrij houdt voor mijn tas. de afwasmachine orthodox systematies en soort bij soort vult. ik rechts in bed lig. drop in het dropblik, koek in het koekblik. vanwege de zeehondjes het licht uitdoet als je weggaat. kranten bij ouwe kranten, papier bij oud papier. de vuilnisbak niet aanstampt omdat anders de zak er niet meer uitgaat. schoenen uit indien languit op de bank. afgeruimde vuile borden en bestek niet her en der in de keuken, maar kompakt gestapeld. vrijdag grootgrutter, zaterdag buurtwinkels.
van die dingen, heel gewoon allemaal, logies ook, wat zeg ik: algemeen gebruikelijk. het zijn de anderen, die dáár, die zijn pas echt eigenaardig. met hun enge eigenaardigheden.

Geen opmerkingen: