zondag 19 februari 2006

zondagmiddagblues

eerste kus bank kan ietsiepietsie opgeblazen
kan ik er wat aan doen dat het lente wordt? dat de eerste krokussen al weer boven de grond komen? dat half amsterdamzuid romanties loopt te flaneren in het Vondelpark? dan krijg je vanzelf dat je wéér zo'n momentmonument tegenkomt.
de eerste kus bank.
daar word ik dan zo wee van.
gelukkig verdwijnt hond Z even later uit het zicht, richting een eenden-en-meeuwenhangplek. als ik er aan kom zie ik dat ze grote brokken brood wegschrokt. en word ik verwijtend toegesproken door een broodstrooier die mij vraagt of deze uitgehongerde hond wel genoeg te eten krijgt. zodat ik mijn latent romantiese bui snel kan maskeren met gepast bestraffende agressie richting hond Z.
want ik ben natuurlijk geen watje.

Geen opmerkingen: