vrijdag 10 februari 2006

in de war geraakt

coca cola
de grote bulk wekelijkse boodschappen doen wij altijd samen in een aangenaam verdoofde routine. twee karretjes, vier grote tassen, scanner bij de hand, steeds dezelfde route langs de schappen, partner A doet haar ding, ik het mijne, scanner inleveren, betalen, inladen en wegwezen. week in, week uit. blindelings.
tot vandaag.
vandaag gaat het mis bij de frisdranken: de coca cola staat er in de nieuwe petflessen voor éénmalig gebruik. en is minstens een dubbeltje in prijs verhoogd, zodat anderhalve liter coca cola light zonder caffeïne nu zomaar 1.15 euro kost. vanwege de nieuwe flessen, zegt de vakkenvuller. die toevallig ook nog designer is en daarom de weggooiflessen kwa ontwerp erg lelijk vindt. en of dat allemaal nog niet schokkend genoeg is kost een éénliterfles 1.19 euro, nota bene vier (4) cent meer dan die anderhalveliterfles.
daar raken wij van in de war. deze vorm van hogere wiskunde begrijpen wij niet. dan gaan wij piekeren. en lopen wij stuurloos verder de winkel door, graaien we her en der ongestruktureerd wat artikelen uit de schappen, blijken we bij afrekening veel minder te hebben ingekocht dan tijdens normale wekelijkse strooptochten.
ik hoop dat volgende week alles weer normaal is.

Geen opmerkingen: