zaterdag 25 februari 2006

Barcelona 4


Barcelona 4
Originally uploaded by hansb.

of we de weg weten. of we engels spreken. waar of die en die straat is. en dat allemaal in het spaans. dus ik zeg nog in m'n beste engels dat ik het ook niet weet, wijs hem op de dichtstbijzijnde straat die ik wel ken in Barcelona, duikt er plotseling een vent op die met een soort van identifikatiekaart zwaait. wat of we daar samenscholen voor dat bankgebouw, of we elkaar soms kennen. dat ie paspoorten wil zien. allemaal ook weer in dat spaans. en du moment dat ik het spaans benauwd krijg en beleefd uitleg wil vragen, konstateert ie dat we toeristen zijn en gebiedt ie ons door te lopen, terwijl ie de eerste man een andere kant op stuurt. ik kan hier geen brood van bakken. wie het kan duiden mag het zeggen.

Geen opmerkingen: