maandag 27 februari 2006

sinaasappeliger

tropicana
in Amerika was alles beter. en lekkerder. vond ik ooit.
dus toen ik via een studentenuitzendburo een baantje op Schiphol kon krijgen pakte ik dat gelijk aan. iets in de catering. 's ochtends met het brommertje naar Schiphol, daar met een vrachtwagen op het platform rondrijden en vliegtuigen direkt na aankomst leeghalen. halflege pantrykarretjes er uit. overgebleven kranten er uit. dat soort dingen.
ik zorgde er altijd voor dat ik de uit Amerika komende toestellen kon doen. die waren groot en er was altijd van alles over. Amerikaanse kranten. Amerikaans eten. Amerikaans drinken. uit Amerika.
onaangebroken etens- en drinkwaren gingen normaal gesproken naar de personeelskantine. behalve als ik het toestel leeg had gehaald. en pakken Tropicana Orange Juice had aangetroffen. die dronk ik ter plekke leeg. dat amerikaanse sap was zo veel beter dan het Nederlandse sinaasappelsap. zo veel echter. zo veel sinaasappeliger.
nu koop je Tropicana bij AH om de hoek. is de magie er af. is de smaak ook vlakker.
of is mijn smaak inmiddels verwend.

Geen opmerkingen: