maandag 27 juni 2005

schoenen

P6270084
het was tijd voor nieuwe schoenen. eigenlijk al heel lang, maar ik hecht aan oude schoenen. en nieuwe schoenen moeten wel gelijk echt lekker zitten, ik haat inlopen. dus betekent schoenen kopen meestal lang zoeken. niet in de laatste plaats omdat, net als bij de meeste mensen, mijn linkervoet ietwat groter is dan mijn rechtervoet. dus zit ie qua maatvoering links lekker, dan rechts net niet en vice versa.
tijdens mijn zoektocht kwam ik in magazijn de B op de Dam te A. daar lagen leuke zomerse soepele lederen schoenen in de uitverkoop. allemaal naast elkaar op een lange plank. geen dozen, alleen schoenen. in halve maten. heel prettig als het net een ietsje meer of net een ietsje minder moet zijn.
was het toeval dat de linkerschoen die ik paste net een half maatje kleiner was dan de rechterschoen? allebei de schoenen zaten daardoor wel als gegoten. maar was het ethies wel verantwoord als ik het zo liet? moest ik niet de bijpassende schoenmaat gaan zoeken? maar ze zaten zo lekker. dupeer ik dan niet een andere schoenkoper? niet als die links toevallig een maatje groter heeft dan rechts.
een moreel dilemma waar ik niet uitkwam.
ik heb het dus maar zo gelaten.

Geen opmerkingen: